Nasze karty w Apple Pay
Do Apple Pay możesz dodać również karty dla spółek - właścicieli i pracowników firm z pełną księgowością, spółek, korporacji i jednostek samorządu terytorialnego.
Zobacz, jak dodać kartę do Apple Pay
Poniższy film jest jedynie dodatkiem wizualnym do treści tekstowej prezentowanej na tej stronie
Jak dodać kartę do Apple Pay
Z Apple Pay dla kart firmowych możesz korzystać, jeśli jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym jednoosobowej działalności gospodarczej. Zobacz Apple Pay dla spółek
W Moje ING mobile
-
1
Zaloguj się do Moje ING mobile na telefonie Apple i wybierz kartę
-
2
W szczegółach karty kliknij „Dodaj do Portfela Apple”
-
3
Udziel nam zgody na przekazywanie danych do Apple
-
4
Dokończ dodawanie karty w Portfelu Apple
W Portfelu Apple
-
1
Udziel nam zgody na przekazywanie danych do Apple - w profilu użytkownika w Moim ING
-
2
Na swoim iPhonie wybierz w ustawieniach Portfel i Apple Pay. Kliknij: „Dodaj kartę”
-
3
Zrób zdjęcie karty lub
wpisz jej dane ręcznie.
Podaj kod CVV2 -
4
Zweryfikuj dane karty. Potwierdź w aplikacji Moje ING
Bezpieczeństwo płatności z Apple Pay
Dlaczego płatności Apple Pay są bezpieczne
- Potwierdzenie transakcji - żeby zapłacić musisz najpierw odblokować urządzenie np. poprzez czytniki biometryczne Face ID lub Touch ID. Apple Watch odblokowujesz PIN-em.
- Historia transakcji - najnowsze transakcje widzisz w aplikacji Apple Wallet. Pełną historię płatności sprawdzisz w Moim ING.
- Blokada kart - jeśli stracisz urządzenie Apple, do którego masz dodaną kartę, możesz usunąć token lub zablokować kartę w Moim ING, w szczegółach karty. Możesz to zrobić również na naszej infolinii lub poprzez iCloud.
Pytania i odpowiedzi
-
Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.
Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Apple Pay. Możesz to zrobić w Moim ING po wejściu w szczegóły karty.
Usunięcie karty z Apple Pay nie wpływa na możliwość inicjowania płatności powtarzalnych przez usługodawcę, u którego portfel Apple Pay został zdefiniowany jako metoda płatności za usługę – np. subskrypcji. Jeśli nie korzystasz już z danej usługi, zrezygnuj ze subskrypcji z poziomu konta iCloud na swoim urządzeniu Apple lub rozwiąż umowę w porozumieniu z usługodawcą.
-
Tak, ponieważ w aplikacji Moje ING potwierdzasz dodanie karty do Apple Pay.
Jednocześnie aplikacja Moje ING:
- ułatwia zarządzanie kartami naszego banku dodanymi do Apple Pay
- ułatwia czasowe blokowanie karty i ustalanie limitów płatności.
-
Kartę możesz dodać tylko w aplikacji Moje ING – nie zrobisz tego w przeglądarce.
- Zaktualizuj aplikację Moje ING do najnowszej wersji.
- Zaktualizuj system operacyjny na telefonie.
- Następnie ponownie spróbuj dodać kartę.
-
Tak, ale tylko pełnomocnik ogólny. Może to zrobić, jeśli ma aktywną kartę wydaną do konta na swoje nazwisko.
-
Podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych karta dodana do Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty do Apple Pay wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.
-
Przejdź do Ustawień na iPadzie. Otwórz sekcję „Portfel i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Uzupełnij dane karty za pomocą aparatu iPada lub ręcznie. Potwierdź dodanie karty w aplikacji Moje ING.
-
Otwórz na MacBooku preferencje systemowe. Następnie otwórz sekcję „Portfel i Apple Pay” i wybierz opcję „Dodaj inną kartę”. Zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka lub wprowadź je ręcznie. Aby potwierdzić dodanie karty, zaloguj się do aplikacji Moje ING i postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie.
-
Nie możesz dodać do Apple Pay karty, która jest nieaktywna – np. zamknięta, zastrzeżona lub zablokowana, lub jeśli nie spełniasz innych warunków, np.: nie wyraziłeś zgody na przekazywanie przez nas danych o transakcjach do Apple. W niektórych przypadkach nie będzie możliwości dodania karty z powodów bezpieczeństwa, np.: gdy na urządzeniu nie ma oryginalnego systemu operacyjnego.
-
Jeśli zegarek jest sparowany z iPhone'em, prawdopodobnie nie odblokowałeś zegarka przed rozpoczęciem procesu dodania karty. Odblokuj Apple Watch i spróbuj ponownie.
-
Bank przekazuje do Apple informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.
-
To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Apple Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie.
-
Wysuń obraz karty, którą chcesz płacić, na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.
Domyślną kartę możesz zmienić w ustawieniach telefonu i w sekcji „Portfel i Apple Pay”. Możesz też zmienić kartę domyślną w ustawieniach telefonu po wybraniu opcji Portfel Apple.
W przypadku zegarka możesz zmienić domyślną kartę albo na zegarku, albo w aplikacji Watch na telefonie.
-
Tak, dostaniesz wiadomość (SMS lub push) jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie. Otrzymasz również informację o pomniejszeniu stanu konta, jeśli transakcja zostanie wykonana.
-
Zobaczysz znaczek potwierdzający prawidłowość transakcji bez względu na to czy autoryzacja przeszła pozytywnie, czy została odrzucona. Jest to informacja o prawidłowym odczytaniu karty przez terminal, a nie o realizacji transakcji.
Jeśli terminal odrzuci transakcję, oznacza to, że nie mogła zostać zaksięgowana (brak pieniędzy na koncie lub inny błąd). Wówczas dodatkowo otrzymasz push lub SMS o odrzuceniu transakcji.
-
Niektóre terminale wymuszają podanie PIN-u przy transakcji. Dotyczy to urządzań ze starszym systemem operacyjnym.
-
Być może wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla Twojej karty.
-
Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla swojej karty, nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą w Apple Pay na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Apple Pay.
-
Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Portfel Apple. Pełną historię transakcji możesz sprawdzić w Moim ING.
-
Limity transakcji dla Apple Pay są wspólne z limitami dla karty płatniczej. Wysokość limitów możesz zmienić w aplikacji Moje ING.
-
Tak. Możesz to zrobić w każdym momencie. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w Moim ING i wybierzesz opcję: „Usuń kartę z tego urządzenia”.
-
Jeśli karta płatnicza jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Apple Pay również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Apple Pay po odblokowaniu przez Ciebie karty płatniczej.
-
Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Apple Pay w Moim ING, w szczegółach karty. Możesz też usunąć lub zablokować kartę poprzez iCloud.
-
Możesz zablokować kartę w Moim ING - w szczegółach karty.
Możesz też usunąć karty poprzez iCloud.
- Zaloguj się na stronie icloud.com/find na komputerze Mac lub PC albo skorzystaj z aplikacji Znajdź mój iPhone na innym telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch.
- Znajdź swoje urządzenie. Włącz tryb Utracony. W trybie Utracony możesz zdalnie zablokować urządzenie czterocyfrowym kodem, wyświetlić na ekranie blokady własną wiadomość z kontaktowym numerem telefonu oraz śledzić położenie urządzenia na mapie.
- Jeśli masz dodaną kartę kredytową, debetową lub przedpłaconą do usługi Apple Pay, po wprowadzeniu urządzenia w tryb Utracony możliwość płacenia za pomocą usługi Apple Pay na urządzeniu zostanie zawieszona.
- Wymaż urządzenie. Aby uniemożliwić komukolwiek dostęp do danych znajdujących się na zaginionym urządzeniu, możesz zdalnie wymazać urządzenie. Wymazanie spowoduje usunięcie wszelkich znajdujących się na urządzeniu danych (w tym kart kredytowych, debetowych lub przedpłaconych dodanych do usługi Apple Pay) i uniemożliwi dalsze odnajdywanie urządzenia przy użyciu usługi Znajdź mój iPhone.
Zaginione urządzenie można przełączyć w tryb Utracony, zablokować lub zdalnie wymazać nawet wtedy, gdy jest wyłączone lub poza siecią. Działania te odniosą skutek, gdy tylko urządzenie połączy się z siecią.
-
Nie, to są dwa oddzielne tokeny.
-
Nie, nie można odblokować usuniętej karty. Możesz odblokować tylko kartę czasowo zablokowaną w Apple Pay (zawieszoną).
-
Może być kilka powodów:
- Próbujesz dodać kartę, która nie jest udostępniona dla Apple Pay np. kartę przedpłaconą.
- Nie mamy Twojej zgody na przekazywanie danych do Apple Inc. Złóż zgodę w swoim profilu w Moim ING, w sekcji Moje dane - Zgody i oświadczenia.
- Wprowadziłeś błędne dane karty (np. błędny kod CVV). Sprawdź czy dane karty są poprawne, popraw je i spróbuj ponownie.
- Próbujesz dodać kartę zablokowaną lub zastrzeżoną. Sprawdź jej status w szczegółach karty.
- Masz w ustawieniach telefonu inny region niż Polska. Zmień ustawienia telefonu i spróbuj ponownie.
Jeżeli pięć razy z rzędu wprowadzisz błędne dane karty, to zablokujemy możliwość dodania karty na 24 godziny. Robimy to ze względów bezpieczeństwa. Odczekaj 24 godziny i spróbuj ponownie.
-
Tak, możesz ponownie dodać kartę.
-
Możesz wypłacić gotówkę przy użyciu Apple Pay jeśli dodasz do niej swoje karty z naszego banku. Taka funkcja jest dostępna tylko w wybranych bankomatach np.: sieci Planet Cash.
Za wypłatę gotówki pobieramy opłaty zgodne z cennikiem dla wypłat kartą płatniczą. Wszystkie transakcje wypłaty gotówki potwierdzasz kodem PIN do karty.
-
Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w aplikacji Portfel Apple, usuń dodane do aplikacji karty płatnicze. Możesz to zrobić bezpośrednio w aplikacji Portfel Apple albo za pośrednictwem bankowości elektronicznej Moje ING lub aplikacji Moje ING mobile. Sprowadź również swój telefon do ustawień fabrycznych.
-
Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.
-
Jeśli chcesz sprawdzić wirtualny numer karty przypisany do telefonu lub zegarka pod konkretnym zakupem, wejdź w historię swojego konta. Po odszukaniu interesującej Cię transakcji, rozwiń ją. W prawym dolnym rogu znajdziesz nagłówek „Sposób płatności”. Będzie tam widniała informacja o czterech ostatnich cyfrach wirtualnego numeru karty. Oprócz tego, wirtualny numer karty znajdziesz w aplikacji Wallet.
Opłaty i dokumenty
Opłaty
| Operacja | Opłata | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Korzystanie z Apple Pay | 0 zł | ||||
| Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Apple Pay | zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji obowiązująca dla danej karty | ||||
Transakcje bezgotówkowe wykonane Apple Pay wliczamy do sumy transakcji, które zwalniają z opłaty za kartę.
Apple Pay, logo Apple, iPhone, iPad, Apple Watch, Touch ID i Face ID są znakami towarowymi firmy Apple Inc.